pondělí 26. listopadu 2018

Do přírody za portréty

DSC02185
Už to je nějaký ten čas, co jsem naposledy fotil portréty a bylo zapotřebí znalosti i blesk trochu oprášit. Domlouvali jsme se pomalu celý rok na společném volném termínu. Po všech komplikacích se na nás konečně začátkem listopadu usmálo štěstí. Naše představa byla zasadit portéty do přírody, přesto nevyjíždět za hranice Prahy. Prokopské údolí se nám zdálo jako ideální volba i vzhledem.

Se Simčou jsme se setkali na stanici metra Nové Butovice. Po chvilce čekání (přijel jsem i ke svému očekávání dřív asi o 10 minut) jsem v dálce směrem od kancelářských budov uviděl přicházet Simču. V ruce měla kafe z McCafe, které pomohlo vyčarovat úsměv od ucha k uchu. Hned spustila, že při cestě na metro si všimla nějakého zalesněného plácku nedaleko odsud. Proč to nezkusit. Návštěvu Prokopáku jsme zatím pověsili na hřebík a vyrazili na jinou lokaci.

DSC02103

Jednalo se o starý, zřejmě opuštěný pozemek. Mimo vyšlapanou cestu tam rostly všude okolo břízky, sem tam se do toho zamíchalo ještě pár dalších stromů. V pozadí na jednu stranu byla vidět stará administrativní budova, která nás trochu omezovala a kazila přírodu. Na nic jsme nečekali a okamžitě se pustili do focení.
DSC02091

Ze začátku jsem s tím bojoval. Simča na výšku, na šířku, šikmo ... Pořád jsem se nemohl dopracovat k slušnému výsledku. Přišlo mi, že všudepřítomné větve to trochu kazily. Nakonec se nám povedlo vším probojovat, a výsledky stojí za to :)

Do Prokopáku jsme se ani nedostali. Na tom plácku jsme byli něco přes hodinu, a věděl jsem, že asi už nic lepšího, i vzhledem k počasí a světlu, nenajdeme. Vyrazili jsme ještě na chvíli na louku nad údolím. Snad na každém kroku jsme zápasili s dárky, které tam zanechali domácí mazlíčci, a koně, při venčení. Modlili jsme se alespoň za kousek čistého prostoru, kde by se dalo fotit proti barevným stromům.

Musel jsem už rozhodit světlo a jak jsem říkal, bylo už relativně pozdě. Tušil jsem, že těžko se nám povedou lepší fotky, ale proč to nezkusit. Asi hodinu jsme tam ještě blbli, než to celé zabalili a prokličkovali se zpět k autu. Několik fotek se nám opravdu vydařilo. Zároveň to bylo pro mě fajn si oprášit staré zkušenosti. Takže příště zas :)

Portraits - Simona

Related Articles

0 comments:

Okomentovat